Kjøpsbetingelser

- Retur av varer


Ta kontakt med oss dersom det er noe du er misfornøyd med. Vi er lette å ha med å gjøre og vi kommer alltid til å komme til en løsning!

Vi følger angrerettloven som gir deg 14 dagers ubetinget angrerett på alle produkter du kjøper av oss. Vi setter pris på om orginalemballasjen ikke er brutt, men om du er nødt til å åpne den, vennligst behandle innpakningen forsiktig. Da har vi mulighet til å selge produktet videre senere.

Sitert fra Angrerettloven §13.5 - Kompensasjon for redusert verdi på varen:
"For å kunne ta stilling til om angreretten skal benyttes, gis forbrukeren en rett til å undersøke eller teste varen uten at angreretten går tapt, og uten at det får betydning for det økonomiske oppgjøret mellom partene hvis angreretten benyttes. Retten til å undersøke og prøve varen er imidlertid begrenset. Forbrukeren kan kun foreta de undersøkelser som er nødvendige for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon. Retten til å undersøke varen kan sammenlignes med den undersøkelsen man kan foreta hvis man kjøper varer i en butikk."

For eksempel;
Du kan selvfølgelig prøvesykle sykkelen du har kjøpt, men ikke gjør det i dårlig vær. Sykkelen skal returneres i den tilstanden du fikk den i, er den skitten eller skadet vil vi kreve kompensasjon.

Vi refunderer beløpet så fort vi har fått varen tilbake til oss.

 

- Informasjonen vi mottar om deg


Informasjonen du oppgir bruker vi kun til å distribuere varer til deg og til å sende deg info fra nettbutikken. Vi bruker kun den informasjonen du gir oss. Du har såklart rett til å vite hva vi har registrert på deg, samt rett til å kreve dette fjernet.

- VI SELGER SELVFØLGELIG IKKE INFOEN DIN VIDERE TIL NOEN TREDJEPART!

- Vi forbeholder oss retten til å kunne avvise ordre.

- All kontaktinformasjon må stemme for at orderen skal godkjennes. Telefonnummer, navn og adresse må selvfølgelig være din egen.

- Forsøk på svindel, falske ordre, dokumentforfalskning eller annen shady business politianmeldes.

Er du misfornøyd eller lurer på noe er det bare å ta kontakt!

 

- Partene


Firmanavn Oslovelo A/S
Org.nr: 914 126 851
Adresse butikk og kontor: Seilduksgata 23a, 0553 Oslo
Telefonnr: 23 23 05 53
E-post: contact@oslovelo.no

Kjøper er den som handler i nettbutikken.


- Priser og leveringskostnader


Alle priser er oppgitt i norske kroner og er inkludert MVA. Varene sendes alltid med Norgespakken og følger deres gjeldende satser som oppdateres årlig. Prisen for porto vil bli automatisk generert ved utsjekk.


- Leveringstid


Alle ordre vil bli pakket og sendt innen 24 timer etter betalingen er mottatt, men i noen tilfeller kan det oppstå forsinkelser. Vi gjør selvfølgelig vårt aller beste for å unngå dette. Ved bestilling i helgene eller på røde dager vil ordren sendes så fort som mulig etter første virkedag. Du får en e-post fra oss som inneholder sporingsnummer så fort vi har sendt pakken din. Dette sporingsnummeret kan du bruke hos Posten.

Egne leveringstider gjelder på bestillingsvarer. Sjekk nærmere informasjon under produktet! Du vil også her motta en e-post med sporingsnummer så fort varen er sendt fra oss.

For ordre som skal hentes i butikken må gyldig legitimasjon fremvises sammen med ordrenummer.


- Betaling


Vi godtar kun kortbetaling og alle transaksjoner gjøres igjennom Stripe, som selvfølgelig holder strenge sikkerhetskrav. All informasjon behandles på Stripe sin server og kan ikke ses av noen av oss på Oslovelo.

Ved handel reserveres beløpet på din konto og blir først trukket når pakken er blitt sendt fra oss.


- Skadet pakke


Oppdager du at pakken er skadet allerede ved henting på postkontoret må du melde fra om dette med en gang hos Posten. Bruk gjerne mobilkameraet ditt og ta bilder av pakken. Dersom du først oppdager transportskaden når du kommer hjem, tar du med deg hele forsendelsen inkludert emballasjen tilbake til postkontoret og fyller ut et skadeskjema. Postpersonalet vil hjelpe deg med utfyllingen, samt sende varen sammen med skadeskjemaet tilbake til oss.